Hur kan man vara så ond?

Vad är det som händer egentligen i vår värld. På mindre än 1 vecka har jag kunnat läsa om 3 olika fall i tidningarna var vuxna människor har mördat barn, barn som står dem närma oxå för den delen.
Nu senast i raden är det från en artikel i Aftonbladet från idag där 2 barn och 1 vuxen man (som antas vara deras far) har blivit ihjälslagna, antagligen av sin styvfar. Nu är detta inte helt säkert att det är han och jag hoppas verkligen att det inte är det men med största sannolikhet så är det han. HUR I HELVETE KAN MAN GÖRA NÅTT SÅNT?  Hur kan man döda någon över huvud taget och hur kan man döda BARN som du dessutom känner mycket väl????? Jag kan bara inte begripa det, den enda förklaring som jag kan komma på är att det är ondskap som finns i människor helt enkelt.

Regning dag idag och jag känner mig sjuuukt trött, antagligen för att jag inte kunde somna igår kväll. Somna först nån gång sent inatt och vaknade vid halv åtta tiden för att inte kunna somna om igen. Börjar jobba kl 14 idag oxå men jobbar bara till 20.00 idag sen ska jag köra bil hem ikväll.
Glädjer mig till i morgon då jag ska få fixat mitt hår, är redan så spänd på resultatet. Ska bli så skönt att få lite luft i min tunga kaluffs som jag har på huvudet.

Måste nog se om där finns nått gott att äta nu, kan märka att magen inte är helt nöjd med att den inte fått någon föda på länge nu.

Det ni ville säga
Postat av: mamma

ja ondskan kommer från människor....och det börjar med egoismen någonstans....man bryr sig inte om någon annan, hur andra har det, lider, svälter...och när man skadar eller dödar barn och djur- då har man gått över gränsen- finns inga ursäkter

därför är det viktigt att-vi- någorlunda normala- ser till att att sprida värme och omtanke och hjälper till när vi kan

2010-05-12 @ 10:30:08
Postat av: Tess

läste det också, helt sinnessjuk värld... :( N-r ska de sluta liksom ? Hur gick de ? hittade du sida med skor ?

2010-05-12 @ 12:06:30
URL: http://missplaymate.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

...och ditt namn va?:
Remember me?

Mail adress: (bara jag som kan se det)

Din blogg:

Det du ville säga var?:

Trackback
RSS 2.0