Bröllop & sånt

Idag gifte ju sig Kronprinsessan Victoria med sin Daniel och festen håller ju på resten av kvällen där uppe i Stockholm. Vist är det jätte kul och mysigt för dom att dom gifter sig men gud så uttjatat det e med deras bröllop, skönt när det är över. Sjukt irriterande att vi skattebetalare skall bekosta deras bröllop, då tycker jag att dom kunde bekostat ett dunder bröllop till mig. Nä vet ni vad, dom skattepengarna hade "vi" folket kunnat ha mycket bättre nytta av.
Skattepengarna skall hjälpa vårt land inte försörja en familj, som skattebetalare så känner jag mig blåst. Kungafamiljen tar emot bidrag precis som en vanlig familj i Sverige som behöver hjälp från myndigheten för att klara det ekonomiska skillnaden är dock enorm när man ser till vad en "vanlig" familj får och vad kungafamiljen får. Tycker dom inte själv det är pinsamt att leva på bidrag eller får dom aldrig dåligt samvete, kan dom inte själv se att de pengar de får hade kunnat göra mycket för vårt sammhälle?? Det sammhälle som vår kära kungafamilj ska representera. Tycker inte vi borde ha någon kungafamilj längre i Sverige, det bygger på urgammla traditioner och det är dags för att förändra och förnya.


Det ni ville säga
Postat av: Anonym

Bröllopet var verkligen fint tycker jag.

2010-06-21 @ 12:53:33
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

...och ditt namn va?:
Remember me?

Mail adress: (bara jag som kan se det)

Din blogg:

Det du ville säga var?:

Trackback
RSS 2.0